روانشناسان پیام آور حس خوب پس از کرونا
سامانه 4030 به منظور پاسخگویی و مشاوره تلفنی جهت شهروندان راه اندازی شد

همزمان باشیوع کرونا ویروس درکشور شاهد افزایش اضطراب واسترس های روانی ناشی از آن دربین عموم مردم بودیم ،در همین راستا و با در نظر گرفتن ضرورت پاسخگویی به مردم در زمینه اطلاع رسانی در حوزه های مختلف این بیماری، سامانه 4030 نیز به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.. به همین منظور کارشناسان سلامت روان همه روزه از ساعت 8صبح تاساعت24 اقدام به پاسخگویی ومشاوره تلفنی می نمایند.
دکتر فرحناز فخیره مسئول واحد بیماریهای غیر واگیر مرکز بهداشت ضمن اعلام این مطلب از انجام مشاوره استرس ناشی از بیماری کرونا در کلیه مراکز جامع خدمات سلامت توسط کارشناسان سلامت روان خبر دادند.
ایشان همچنین از مرکز خدمات جامع سلامت امام سجاد(ع) به عنوان مرجعی برای ارائه خدمات روانشناختی حضوری یا تلفنی به کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اختصاص یافته و در صورت احساس نیاز کارکنان ، دریافت خدمات مشاوره های لازم توسط کارشناسان سلامت روان ارائه می گردد.
شیوه های مواجهه فردی باتنش های روانی ناشی ازکرونا،مدیریت استرس ناشی ازکرونا مواردی است که کارشناسان سلامت روان بیماران راراهنمایی می کنند تاباآرامش بیشتری روزهای قرنطینه راطی کنند. در همه گیری کووید-19همچون سایر همه گیریهای ویروسی، به منظور محافظت از بازماندگان فوت ناشی ازکرونا،مشاوره سوگ توسط همکاران انجام می گردد.
comment